Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

    Η οικονομική κρίση έχει έρθει πλέον για τα καλά στην ζωή των Ελλήνων και γενικότερα στην ελληνική κοινωνία. Τα μέτρα λιτότητας που έθεσε η κυβέρνηση μαζί με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αρχίζουν να φαίνονται όλο και περισσότερο σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας μας. Όπως είναι φυσικό η κρίση αυτή δεν θα μπορούσε να μην «ακουμπήσει» και το ελληνικό ποδόσφαιρο, έχοντας σαφέστατα σημαντικές επιπτώσεις και αναταράξεις στο προϊόν αυτό.
    Το ποδόσφαιρο που τόσα χρόνια έχει μάθει να πορεύεται με την φροντίδα της πάντα πρόθυμης να συνδράμει οικονομικά πολιτείας, λόγω της πίεσης που ασκούν τα σωματεία μέσα από τον κόσμο που «κουβαλούν» από πίσω τους που ορισμένες φορές αγγίζει τα όρια των οργανωμένων στρατών που πιέζουν για την εύνοια της ομάδας τους, τώρα έρχεται αντιμέτωπο με τις παθογένειες του αλλά και τα αδιέξοδα του.
    Το πρώτο άμεσο μέτρο μέχρι στιγμής που είναι «κληρονομιά» της οικονομικής κρίσης και σχετίζεται άμεσα με το ποδόσφαιρο είναι η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των επαγγελματιών ποδοσφαιριστών και προπονητών. Η χώρα μας ήταν η τελευταία της Ε.Ε που διατηρούνταν η αυτοτελής φορολόγηση. Μέχρι και σήμερα οι ΠΑΕ όταν έκαναν μια μεταγραφή επιβαρυνόταν με το να πληρώσουν φόρο 21% επί του ποσού των δόσεων των συμβολαίων. Πλέον με το νέο φορολογικό καθεστώς η φορολόγηση θα γίνεται βάσει κλίμακας όπως σε όλους τους Έλληνες πολίτες και αυτό θα ισχύσει άμεσα δηλαδή θα επιβαρυνθούν οι ΠΑΕ τόσο για τα τρέχοντα συμβόλαια που έχουν όσο και με τις μεταγραφές που πρόκειται να κάνουν πράγμα που σημαίνει ότι ο φόρος που θα πληρώνουν οι ΠΑΕ θα φτάνει το 40% και θα το υπερβαίνει και σε κάποιες περιπτώσεις. .
    Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι οι συνέπειες πρόκειται να είναι καταστροφικές για της ελληνικές ΠΑΕ  καθώς τα προσδοκώμενα έσοδα πρόκειται να μειωθούν αισθητά. Οι χορηγίες, οι διαφημίσεις, τα τηλεοπτικά συμβόλαια και τα εισιτήρια που είναι κάποια από τις πιο σταθερές πήγες εσόδων των ΠΑΕ αναμένετε  να μειωθούν αισθητά.
    Έτσι όλες οι ΠΑΕ προσανατολίζονται στο να ρίξουν τα στάνταρ των στόχων τους να κοιτάξουν να ψωνίζουν πλέον από το χαμηλότερο ράφι πραγματοποιώντας μεταγραφές low budget ξεχνώντας οριστικά τις δαπανηρές μεταγραφές και τα «ηγεμονικά» συμβόλαια στους ποδοσφαιριστές. Επίσης πολλές ΠΑΕ προσπαθούν να ξεφορτωθούν κάποια από τα ακριβά τους συμβόλαια η έστω να τα επαναδιαπραγματευθούν.
    Βέβαια για να κλείσουμε και με μια θετική και αισιόδοξη πλευρά, δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι ίσως ήρθε η ώρα να καθαρίσει το ποδόσφαιρο στην χώρα μας και πως ίσως αυτή η συγκυρία να είναι η αφορμή για να κοιτάξει το άθλημα κατάματα τις παθογένειες του να αποφευχθούν τα σημάδια στρουθοκαμηλισμού και να οδηγήσει στην ελληνοποίηση ξανά του ποδοσφαίρου. Δηλαδή με την οικονομική κρίση αυτή και με το γεγονός πώς πλέον οι ΠΑΕ δεν αντέχουν να κρύβουν κάτω από το χαλί τα προβλήματα τους θα αναγκαστούν οι διοικούντες τους να στραφούν στο να εμπιστεύονται περισσότερο τους Έλληνες ποδοσφαιριστές που θα βγαίνουν από τις ακαδημίες τους (όπως κάνουν χρόνια τώρα οι μεγάλοι σύλλογοι της Ευρώπης) αντί την πληθώρα ξένων που έρχονται μαζικά στην χώρα μας και πολλές φορές ( τις περισσότερες δηλαδή) είναι αμφιβόλου άξιας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου